Wszystko co najpiękniejsze w operetce
Opera Lwowska w programie “Vivat Operetta”
Sobota, 28.03.2015, godz. 20:00
Duża Scena, ul. Papieża Jana Pawła II 5
Najpiękniejsze duety i arie operetkowe świata na Dużej Scenie Suwalskiego Ośrodka Kultury w wykonaniu artystów z Opery Lwowskiej.
Bilety: 90, 100 i 120 zł w kasie SOK i na www.bilety.soksuwalki.eu
IMPREZA ZEWNĘTRZNA
Suwalska publiczność będzie miała niezwykłą okazję na spotkanie z operetką. Najpiękniejsze utwory zostaną zaśpiewane przez wybitnych artystów, których głos urzecze nawet najbardziej wymagających słuchaczy.
Koncert odbędzie się w ramach integracji Ukrainy z Unią Europejską.
Na Dużej Scenie SOK zostaną wykonane najpiękniejsze utwory operetkowe:
- J. Straussa. Toast Orłowski z operetki “Zemsta nietoperza”
- J. Straussa. Verse Adele z operetki “Zemsta nietoperza”
- J. Straussa. “Gangster galop”
- I. Kalmana. Aria Pan X z operetki “Księżniczka cyrk”
- F. Lo. Eliza Piosenka z musicalu “My Fair Lady”
- I. Kalmana.Duet Silva i Edwina z operetki “Silva”
- F. Lehara. Romans
- I. Kalmana.Duet Bonnie i Stasia z operetki “Silva”
- J. Strauss. Polka “Trick utwór”
- J. Straussa. Walc “Opowieści Lasku Wiedeńskiego”
- F. Lo. Freddie Serenada musicalu “My Fair Lady”
- F. Lehara. Duet Hanna i Danilo 1. J. Straussa. Walc “Wiosna Voices” z operetki “Wesoła wdówka”
- J. Offenbacha,. Aria Perikoly z operetki “Perikola”
- F.Lehar. Aria Książę operetki “Kraina uśmiechu”
- V. Yumens. “Rumba, Carioca”
- F. Lehara. Aria Dzhuditty z operetki “Dzhuditta”
- I. Kalmana.Duet Sarah i Gaston “Ha-ca-ca” z operetki “Cygańska Prime”
- J. Offenbach. Kan-kan z operetki “Orfeusz w piekle”
- I. Kalmana. Szczegóły z operetki “Violet Montmartre”
Orkiestra pod dyrekcją Myrona Yusypovycha
OPERA LWOWSKA
Lwowski Narodowy Akademicki Teatr Opery i Baletu im. Salomei Kruszelnickiej.
Projekt teatru wykonał dyrektor lwowskiej Szkoły Przemysłowej prof. Zygmunt Gorgolewski, który w 1895 roku wygrał konkurs ogłoszony przez magistrat lwowski. Budowę rozpoczęto w czerwcu 1897 roku. Obiekt usytuowany jest w rejonie dawnego placu Gołuchowskich, zamyka perspektywę Wałów Hetmańskich, dziś Prospekt Swobody (Aleja Wolności). W latach 1897-1900 Gorgolewski osobiście kierował budową i nadzorował wykonanie wszystkich prac związanych z wyposażeniem i artystycznym ozdabianiem gmachu. Koryto Pełtwi zostało zasklepione, a na nowatorskim fundamencie żelbetowym zaprojektowanym przez inż. Jana Boguckiego, wzniesiono ściany z cegły i kamienia. Przy projektowaniu i budowie teatru uwzględniono 114 przepisów przeciwpożarowych i budowlanych. Koszt budowy i wyposażenia gmachu wyniósł półtora miliona koron. Na skutek osunięcia się gruntu po zbudowaniu gmachu, wejście do niego prowadzi wprost z przyległego placu, a nie – jak pierwotnie planowano – po paradnych schodach. Do prac przy ozdabianiu gmachu teatralnego zaproszono najbardziej znanych artystów malarzy i rzeźbiarzy ówczesnego Lwowa.
4 października 1900 roku odbyło się uroczyste otwarcie teatru w obecności gości honorowych – Henryka Sienkiewicza, Ignacego Paderewskiego, Henryka Siemiradzkiego, prezydenta miasta Godzimira Małachowskiego, namiestnika Leona Pinińskiego, marszałka krajowego Stanisława Badeniego oraz delegacji praskiej z burmistrzem Vladimirem Srbem i byłym dyrektorem Teatru Narodowego Divadla Františkiem Adolfem Šubertem. Odegrano hymny: polski, austriacki i czeski.
Źr. informacji: Materiały organizatora
Kategoria: Archiwum